VELUX aneb
kampaň do hlubin architektovy duše

Každá cílová skupina je specifická, ale architekti jsou tak trochu jiný živočišný druh. A právě na ně mířila nová, úzce zacílená B2B kampaň ve čtrnácti zemích, kterou jsme vytvořili pro našeho dlouholetého klienta VELUX.

Tak trochu jiná kampaň

Denní světlo nenahradí ani stovka žárovek. A když má člověk na dohled oblohu, slunce nebo mraky, prokazatelně lépe se mu žije. Díky střešním oknům VELUX jsou všechny tyto věci na dosah ruky – jak o tom ale přesvědčit architekty, kteří mají denní světlo v našich domech a bytech v režii?

To byla první část našeho úkolu. Zadavatelé Klára Bukolská a Marek Petrík z firmy VELUX si přáli, abychom architekty oslovili unikátní grafickou formu, která se bude lišit od současných firemních vizuálů. Budiž světlo!

Poznej svého architekta

Čím jsme začali? Nejdříve jsme si architekty důkladně proklepli a zjistili si, že na internetu se chovají úplně jinak než běžní smrtelníci – na nic neklikají a určitě ne něco, co se hýbe. Ani na krásné fotky neslyší. Takže co s nimi?

Na základě dat z minulých kampaní a jejich vyhodnocení jsme zjistili, že cílová skupina se sdružuje kolem odborných portálů, kam jiná než architektonická noha nevkročí. To nám dalo ten správný impuls do začátku.

Workshop s odborníky

Architekty už máme v malíčku, ale teď – jak uchopit světlo?

Abychom toto téma mohli popsat úplně jiným způsobem, než je běžné, uspořádali jsme speciální workshop se slovinským architektem Domenem Pogorevcem.

Hodně se mluvilo a ještě víc navrhovalo: definovaly se prostory a typické situace pro použití vybraných produktů, ať už střešních nebo balkonových oken či světlíky na střechách. A vymýšlely se situace, které by světelnou náladu co nejlépe popsaly.

Tomáš Svoboda ajlas Smot vše hned skicoval a posléze z nich vytvořil barevné grafiky.

Kampaň B2B

Ilustrace, které vznikly, posloužily jako hlavní vizuál pro digitální kampaň, kterou jsme rozjeli po dobu šesti měsíců na specifických architektonických fórech.

V tomto případě zafungovala mnohem líp tradiční média, například nákup prostoru na webu Architekti.cz.

Kampaň pro 14 zemí po celé Evropě jsme rozdělili do dvou fází; z hlediska dlouhodobé brand awareness jsme měli za cíl zaujmout specifickou (a složitou) cílovou skupinu, což vyžaduje čas, průběžnou optimalizaci a pravidelnou péči. A byli jsme natolik úspěšní, že aktuálně probíhá její druhá fáze.

Merch, co voní papírem

Zabodovaly i tištěné věci – tiskoviny, plakáty, kalendáře nebo bloky ve velmi kvalitním zpracování, které dostali architekti fyzicky přímo do ruky. Což je něco, čím se VELUX výrazně odlišil od ostatních firem.

Líbí?
Rádi to uděláme i pro vás.

Napište nám!

Nestačilo?
Mrkněte na podobné projekty!