Voňavý
rebranding
pro Leros

Spolupráce s klientem Leros pro nás byla doslova balzám na duši. Jak jsme uchopili kompletní rebranding značky, která funguje na trhu od roku 1954? Chtělo to hodně heřmánku, trochu třezalky… a spoustu (nejen) digitálního skillu.

Strategie harmonie

Rebranding jakékoliv značky je vždy velmi citlivá věc, která si žádá respektující přístup, empatii a v první řadě i velké množství dat.Abychom náhlou změnou neodradili věrné zákazníky Lerosu, nachystali jsme kromě rebrandingu i citlivou strategii postupného přechodu na nový vzhled a komunikaci značky.

Na počátku bylo slovo

Prvním krokem bylo vytvoření nové definice charakteru značky, která vychází z jejího archetypu. Ve spolupráci s klientem vzniklo klíčové brand manifesto, ze kterého se postupně vykrystalizoval slogan “bylinná moudrost a harmonie od 1954”. Zazněl i návrh na přejmenování značky, ale takový radikální krok je potřeba důkladně promyslet, abychom nešlápli do… kopřiv. V Grepu pro tyto případy používáme léty prověřenou metodu tvorby názvů, díky čemuž jsme si mohli srovnat výhody i nevýhody přejmenování, včetně procentuálního hodnocení. Na základě jasných a hmatatelných výsledků jsme proto doporučili zůstat u původního názvu “Leros” (zkratka “léčivé rostliny”) a zachovat kontinuitu značky. Klient souhlasil, tedy konec slovíčkaření, jdeme na tvorbu logotypu!

Začarovaný kruh

Z mnoha variant a cest jsme nakonec vybrali jasného favorita: kruh v novém logu Leros symbolizuje dokonalost, harmonii i koloběh v přírodě. Pro značku, která se na trhu úspěšně pohybuje víc než půl století a zakládá si na tradici, bylo vhodné dodržet určitou míru vizuální kontinuity; proto jsme zachovali původní znak lipového listu.

Dalším krokem bylo vymyslet zcela nový systém, který dlouhodobě umožňuje produkty správně zařadit. S čímž souvisí i nové názvy a barevné kódy, díky kterým zákazníci bezpečně a na první pohled poznají, v jaké kategorii se pohybují. Bylinky jsou zkrátka věda!

Vítězný návrh nakonec sjednocoval jednotlivé řady Leros a kodifikoval práci s celým portfoliem, které zahrnuje bezmála 200 položek.

Focení v háji

Nový styl si žádal zbrusu nové vizuály, fotky i videa. Vzali jsme proto nůše, košíčky, techniku a vyrazili jsme do terénu.

Na bezové farmě přímo pod magickou horou Říp pak vznikly první záběry, se kterými začal tým Lerosu novou éru své komunikace. A aby dokázali, že to s přírodou myslí opravdu vážně, přešli i na jiný způsob balení čajů. Zbavili se celofánového přebalu a samotné čajové sáčky jsou bez kovových sponek i jakéhokoliv plastu, pouze z papíru. Navázali tak na nově vzniklou definici značky a jejího potenciálu využili na maximum.

Říct to bez obalu
(i s ním)

Naším posledním úkolem (byť jedním z nejdůležitějších) byl kompletní redesign webu. A to včetně e-shopu, kde jsme finálně zúročili vše, co jsme do této chvíle pro Leros vytvořili.

Vznikl i rozsáhlý grafický manuál, včetně předpisů na vše potřebné – od krabiček na čaje až po charakter fotografií. Výsledek? Co zákazník na první pohled vidí, toho se dočká i uvnitř balení. Že se jednalo o krok správným směrem potvrzuje i fakt, že design krabiček získal ocenění “Obal roku 2021” a celou řadu velmi pozitivních reakcí. Vlastně jen těch a žádných jiných!

Líbí?
Rádi to uděláme i pro vás.

Napište nám!

Nestačilo?
Mrkněte na podobné projekty!